#eCHITILA
Economie - Proiecte de Dezvoltare
E-Chitila – Servicii on-line
Progres Proiect
Dată limită de finalizare a proiectului:
21.08.2025
OBIECTIV GENERAL
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea eficienței și calitatea serviciilor publice locale prin digitalizarea proceselor administrative și de a crește gradul de transparență și accesibilitate pentru cetățeni și întreprinderi, prin crearea și implementarea „E-Chitila” Servicii on-line.
Prin proiect se va dezvolta un set complex de funcționalități, pentru accesul digital al cetățeanului la serviciile oferite de primărie, la informații despre oraș, precum și pentru accesarea instrumentelor de tip „orașe inteligente” (IoT) implementate.
Soluțiile software vor fi unitare și integrate din punct de vedere al experienței utilizatorilor.
OBIECTIVE SPECIFICE
Obiectivele specifice ale proiectului includ:
- Dezvoltarea și implementarea unei platforme online care să permită cetățenilor și întreprinderilor să acceseze și să gestioneze diferite servicii publice locale, cum ar fi eliberarea de documente sau înregistrarea în evidențele publice;
- Îmbunătățirea comunicării între administrația publică locală și cetățeni prin intermediul platformei online, prin oferirea de informații actualizate și notificări cu privire la serviciile publice disponibile sau evenimentele locale;
- Digitalizarea proceselor administrative pentru a reduce birocrația și timpul necesar pentru eliberarea documentelor sau soluționarea diferitelor cereri;
- Implementarea unui sistem de arhivare și gestionare a datelor pentru o mai bună monitorizare a activităților administrației publice locale și o gestionare mai eficientă a resurselor.
DESCRIEREA PROIECTULUI
Digitalizarea proceselor de lucru
Sistemul software va îmbunătăți colaborarea angajaților primăriei pentru rezolvarea cererilor cetățenilor sau pentru activitățile interne specifice prin automatizarea și digitalizarea fluxurilor de lucru particularizate primăriei.
Se vor digitaliza atât toate procesele interne din cadrul primăriei cat si procesele de lucru aferente oferirii serviciilor către cetățeni:
- Formulare specifice pentru orice tip de serviciu;
- Fluxuri de lucru flexibile care se pot adapta cu ușurința oricărei modificări organizaționale;
- Automatizare activități precum generarea de documente, calcule, etc.
Fluxurile de lucru vor permite:
- Reducerea timpului de livrare a serviciului public de către cetățeni;
- Reducere număr participanți la proces prin implicarea în cadrul procesului doar a participanților care aduc valoare adăugată procesului;
- Digital în mod implicit: design de servicii publice care sunt simplu de utilizat de către toată lumea și se bazează pe tehnologii digitale;
- Abordare focalizată pe cetățean: dezvoltarea de servicii publice mai bune, care sa deservească nevoile oamenilor și care sunt facile a fi utilizate;
- Simplificarea procedurilor: reducerea numărului de interacțiuni dintre cetățean și administrația publică în vederea obținerii serviciului public;
- singură dată: presupune ca o informație existentă deja în cadrul administrației publice locale să aibă un singur compartiment responsabil si să fie accesata în mod direct de către alte compartimente, fără a fi necesară implicarea cetățeanului;
- Reducerea costurilor administrative.
REZULTATE PROIECT
Rezultatele așteptate ale proiectului includ:
- Îmbunătățirea calității și eficienței serviciilor publice locale prin digitalizarea proceselor administrative;
- Creșterea gradului de transparență și accesibilitate pentru cetățeni și întreprinderi;
- Reducerea birocrației și timpului necesar pentru eliberarea documentelor sau soluționarea diferitelor cereri;
- Îmbunătățirea comunicării între administrația publică locală și cetățeni prin intermediul platformei online;
- Implementarea unui sistem de arhivare și gestionare a datelor pentru o mai bună monitorizare a activităților administrației publice locale și o gestionare mai eficientă a resurselor.
FINANȚARE PROIECT
Valoarea totală a investiției: 2.929.006,50 lei, TVA inclus
Contract de finanțare: - nr. MDLPA 19872/16.02.2023
- nr. Chitila 5351/22.02.2023
Perioada de implementare: 30 de luni, până la 21.08.2025
Attachment | Size |
---|---|
Comunicat de presă_PNRR-C10 E_Chitila.JPG | 131.56 KB |