Orașul Chitila continuă procesul de digitalizare cu fonduri PNRR
„Ne preocupăm permanent de confortul cetățenilor, prin digitalizarea serviciilor oferite de primărie urmărind eficientizarea comunicării cu aceștia și reducerea timpului petrecut pentru soluționarea problemelor. Speranța mea este că, într-un viitor apropiat, cetățenii să aibă acces online la toate serviciile oferite de primărie”, afirmă Emilian Oprea, primarul orașului Chitila.
În curând vom avea în format digital documentațiile de amenajare a teritoriului și de urbanism, prin realizarea unei hărți digitale a Orașului Chitila care să includă informațiile din Planul Urbanistic General (PUG) al orașului și Integrarea datelor PUG într-un sistem de informații geografice (GIS) pentru a asigura o gestionare mai eficientă a informațiilor și o mai bună analiză a acestora.
Realizăm toate acestea prin proiectul „Transpunerea Planului Urbanistic General al Oraș Chitila în format GIS”, finanțat cu fonduri PNRR, care are în vedere realizarea tranziției administrației locale către sistemele informatice suport pentru monitorizarea aplicării în timp a documentațiilor de urbanism și de execuție a autorizațiilor de construire.
Proiectul va aduce beneficii semnificative pentru dezvoltarea urbanistică a orașului Chitila, îmbunătățind procesul de luare a deciziilor și asigurând o mai bună gestionare a informațiilor legate de dezvoltarea orașului.
Vom crea baza de date urbană la nivel de parcelă cadastrală cu reglementările urbanistice stabilite prin PUG aprobat care va constitui ulterior suportul informatic pentru emiterea în format electronic Certificatelor de Urbanism.
Un alt proiect este „E-Chitila - Servicii on-line”, al cărui obiectiv general îl constituie eficientizarea și digitalizarea interacțiunii Primăriei Orașului Chitila cu publicul și cu mediul de afaceri prin implementarea unui sistem informatic integrat și dotarea instituției cu infrastructura hardware capabilă să susțină din punct de vedere tehnic implementarea acestei soluții de digitalizare. Fiecare cetățean va avea un cont personal pe platforma intituției, va avea la dispoziție documente online pe care să le depună de la distanță, se va putea programa pentru interacțiunea fizică sau virtuală cu funcționarul public, va putea face sesizări online, va putea aplica pentru bugetare participativă.
„Vom îmbunătăți calitatea și eficiența serviciilor publice locale prin digitalizarea proceselor administrative, vom crește gradul de transparență și accesibilitate pentru cetățeni și întreprinderi și vom reduce birocrația și timpului necesar pentru eliberarea documentelor sau soluționarea diferitelor cereri”, declară Emilian Oprea, primarul orașului Chitila.